Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(90)
Forma i typ
E-booki
(90)
Autor
Krywan Tomasz
(10)
Pigulski Mariusz
(5)
Makowski Mariusz
(4)
Ziółkowski Grzegorz
(4)
Borkowska Eliza
(2)
Kowalski Radosław
(2)
Kozłowska Małgorzata
(2)
Kryczka Sebastian
(2)
Krywko Elżbieta
(2)
Maliszewska Anna
(2)
Muż Paweł
(2)
Sroga Adam
(2)
Takáts Gyöngyvér
(2)
Banach Marta
(1)
Bartkowiak Emilia
(1)
Białas Katarzyna Pośpiech
(1)
Biliński Sławomir
(1)
Borowski Radosław
(1)
Daszczyński Michał
(1)
Dmowska Joanna
(1)
Fornalik Janina
(1)
Gawrońska Joanna
(1)
Goliszewska-Chojdak Bożena
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Janczukowicz Krzysztof
(1)
Jasiński Marcin
(1)
Kopczyk Marcin
(1)
Kowalczyk Dorota
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Jakub
(1)
Kowalski Radosaw
(1)
Kozyra Marta
(1)
Kozłowska Alicja
(1)
Krywko Adam
(1)
Matusiak-Frey Klaudyna
(1)
Nowacka Izabela
(1)
Olędzka Aneta
(1)
Piszko Agata
(1)
Sybilska-Bonicka Magdalena
(1)
Sztabińska Jadwiga
(1)
Tofiluk Beata
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łukasik Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(90)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(90)
90 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

"Samorządowe centra usług wspólnych" to publikacja, która wyjaśnia zasady tworzenia centrów usług wspólnych oraz ich funkcjonowania. Autorka przedstawia m.in. modele funkcjonowania CUW, obowiązki i uprawnienia, a także kompetencje kierowników w podziale na jednostki obsługiwane i jednostki obsługujące. Poruszone zostały również kwestie związane z odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie działalności wykonywanej przez CUW. Pokazano, jakie procedury kontroli zarządczej należy wdrożyć w jednostkach (obsługującej i obsługiwanej). Ponadto szczegółowo wyjaśniono, jak powinien wyglądać przepływ informacji oraz obieg dokumentów między CUW a jednostką obsługiwaną.
W publikacji dodatkowo zamieszczono przykłady gotowych rozwiązań prawnych, w tym wzory uchwał i zarządzeń oraz innej dokumentacji niezbędnej do realizacji bieżących zadań statutowych centrów usług wspólnych, które po odpowiednich modyfikacjach i dostosowaniach mogą stanowić dokumentację wewnętrzną jednostki. Pośród ponad 50 wzorów dokumentów są m.in.:
1. Statut centrum usług wspólnych
2. Zarządzenie kierownika CUW w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
3. Uchwała w sprawie szczegółowych zasad opracowania projektów planów finansowych
4. Plan dochodów i wydatków centrum usług wspólnych
5. Zarządzenie w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych
6. Zarządzenie kierownika centrum usług wspólnych w zakresie polityki rachunkowości dla CUW
7. Zakładowy plan kont dla CUW
8. Instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
ATUTY PUBLIKACJI:
Praktyczny poradnik z licznymi wzorami istotnych dokumentów - pomocny przy tworzeniu CUW.
Autorka jest praktykiem - główną księgową centrum usług wspólnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Jeśli myślisz o wzmocnieniu swojej firmy na rynku przez konsolidację lub rozważasz optymalizację zysków dzięki wydzieleniu części firmy - ta książka jest dla Ciebie. Autorzy - specjaliści w swojej dziedzinie: radca prawny, doradca podatkowy, właściciel biura rachunkowego - omawiają najważniejsze kwestie związane z łączeniem się i podziałem spółek, jakie uregulowano w Kodeksie spółek handlowych, w tym transgraniczne łączenie się spółek kapitałowych oraz proces łączenia się spółek z udziałem spółek osobowych.
Zagadnienia prawne, podatkowe i rachunkowe zostały zaprezentowane z uwzględnieniem odrębności:
● procesu łączenia się spółek kapitałowych przez inkorporację (przejęcie) bądź przez zawiązanie nowej spółki (fuzję);
● procesu łączenia się spółek z udziałem spółek osobowych;
● połączenia spółki kapitałowej ze spółką zagraniczną;
● połączenia spółki komandytowo-akcyjnej ze spółką zagraniczną;
● różnych wariantów podziału spółki.
Łączenie spółek jest instytucją prawną pozwalającą firmom na konsolidację, rozwój oraz zmianę pozycji na rynku i podniesienie konkurencyjności. Z kolei podział spółki jest szansą na restrukturyzację jej przedsiębiorstwa, gdyż umożliwia wydzielenie jego zorganizowanej części. Obydwie procedury mają ustalony przebieg i wymagają podjęcia działań wykraczających poza standardowe obowiązki sprawozdawcze w roku obrotowym.
Ponadto są różne warianty połączenia i podziału spółek, toteż wybór optymalnej procedury wiąże się z rozstrzygnięciem wielu dylematów - wynikają one ze skutków prawnych i podatkowych tych procesów.
W przypadku łączenia i podziału spółek należy pamiętać, aby uwzględnić regulacje z różnych dziedzin prawa. Publikacja w praktyczny sposób pokazuje, jak w trakcie przekształcenia postępować zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych, ustawy o rachunkowości oraz przepisami podatkowymi.
ATUTY PUBLIKACJI:
Kompleksowość, wiele przykładów i wzorów dokumentów. Przystępnym językiem wyjaśnia trudne i złożone zagadnienia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Po długim czasie oczekiwania mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym lub z nim związanych. W zakresie sprzedaży przez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są istotne.
Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, aby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Nowe zasady mają też w szczególności na celu ochronę konsumenta.
Efektem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego:
1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. dyrektywa OMNIBUS),
2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. dyrektywa cyfrowa),
3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. dyrektywa towarowa).
Zapisy tych dyrektyw są już zaimplementowane do krajowych aktów prawnych.
Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. krajowe przepisy wpłynęły szczególnie na branżę handlu elektronicznego - przede wszystkim na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców oferujących treści lub usługi cyfrowe czy systemy e-commerce oferujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS. Zrodziły one wyzwania m.in. dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w odpowiedni sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć nowe funkcjonalności na potrzeby serwisów internetowych, aby zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych.
Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie nowe przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Darowizny, testamenty, spadki" to praktyczny poradnik, który pomoże zaplanować wszystkie czynności związane z przekazaniem majątku, m.in. na wypadek śmierci. Autorka bardzo przystępnie wyjaśnia, jak prawidłowo i zgodnie z prawem dokonać darowizny, zawrzeć umowę o dożywocie bądź sporządzić testament. Szczegółowo omawia też zasady dziedziczenia ustawowego i testamentowego, skutki darowizny, a także sposób postępowania, by majątek darczyńcy lub spadkodawcy został przekazany zgodnie z obowiązującym prawem.
Czytelnik dowie się z książki m.in.:
■ kiedy testament ustny jest ważny,
■ ile czasu ma spadkobierca na odrzucenie spadku,
■ jak sporządzić wniosek o stwierdzenie nabycia spadku do sądu,
■ czym jest zapis testamentowy,
■ kto może żądać zachowku.
Ponadto w poradniku "Darowizny, testamenty, spadki" wyjaśniono:
■ jakie są rodzaje testamentów,
■ jak przebiega dział spadku,
■ na jakich zasadach dziedziczą dzieci w rodzinie zastępczej,
■ jakie dane można uzyskać w Rejestrze Spadkowym,
■ gdzie znaleźć informacje o rachunkach bankowych zmarłego,
■ jak odrzucić spadek,
■ co dzieje się z małą firmą po śmierci właściciela,
■ kto może dziedziczyć gospodarstwo rolne,
■ czym jest umowa o dożywocie,
■ jak prawidłowo zawrzeć umowę darowizny,
■ czy darowizna wpływa na dziedziczenie.
Poradnik zawiera także wzory umów, testamentów i wniosków w postepowaniu spadkowym. Objaśnia znaczenie najważniejszych postanowień umowy darowizny oraz umowy o dożywocie, które często są stosowane, aby jeszcze za życia przekazać majątek wskazanym osobom.
Autorka poświęca także uwagę opodatkowaniu otrzymanych spadków i darowizn. Wskazuje, kto może nie płacić podatku, a także jak obliczyć należny podatek i jaką deklarację należy przedłożyć do urzędu skarbowego.
ATUTY PUBLIKACJI:
Prosty język, praktyczne przykłady, wzory umów i wniosków, informacje o wysokości opłat sądowych i notarialnych sprawiają, że jest to najlepszy tego typu poradnik na polskim rynku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rok 2024 przyniósł kolejne zmiany dla kierowców. Czego tym razem mogą spodziewać się prowadzący pojazdy?
Wyczekiwaną zmianą, która weszła w życie już w zeszłym roku, tj. 17 września 2023 r., jest powrót do rocznego terminu usuwania punktów karnych z ewidencji. Powrócą również kursy reedukacyjne pozwalające zmniejszyć zebraną liczbę punktów karnych. Zwrot prawa jazdy znów następuje automatycznie po upływie okresu, na jaki ten dokument został zatrzymany.
Od 14 marca 2024 r. pojazdy mechaniczne prowadzone przez nietrzeźwych kierowców będą konfiskowane. Zaktualizowano także przepisy dotyczące przewozu osób. Jak co roku wzrasta również wysokość kar za brak wykupienia polisy OC.
Z publikacji Czytelnik dowie się m.in.:
■ Jakie kary grożą za jazdę pod wpływem alkoholu?
■ Co jest nową okolicznością obciążającą sprawcę wypadku po alkoholu?
■ Kiedy nietrzeźwemu kierowcy grozi przepadek pojazdu, a kiedy przepadek równowartości pojazdu?
■ O ile wzrosły kary za brak OC?
■ Kto będzie mógł skorzystać z kursu reedukacyjnego?
■ Jakie nowe warunki muszą spełniać przewoźnicy świadczący odpłatny przewóz osób?
■ Kto ma pierwszeństwo na ścieżce dla rowerów?
■ Ile wynoszą nowe stawki za odholowanie pojazdu?
■ Kto i gdzie może poruszać się hulajnogą elektryczną?
Publikacja "Kodeks kierowcy" zawiera tabele z obowiązującą wysokością grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wykroczenia drogowe oraz z wykazem naruszeń przepisów ruchu drogowego i liczbą punktów karnych odpowiadającą tym naruszeniom. Dodatkowym atutem poradnika jest kolorowy aktualny wykaz znaków i sygnałów drogowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Nierzetelne transakcje to jedno z najpoważniejszych zagrożeń w dzisiejszym świecie biznesu, ponieważ ich uczestnikiem można się stać także w sposób nieświadomy. W praktyce przedsiębiorcy muszą kontrolować, z kim prowadzą transakcje. Skutki uczestnictwa w nielegalnych transakcjach - w tym wystawianie i rozliczanie nierzetelnych faktur - są bardzo dotkliwe. Każdy przedsiębiorca jest zatem zobligowany do weryfikacji kontrahentów.
Opracowanie jest kompleksową analizą, w której przedstawiono przyczyny, mechanizmy i skutki nierzetelnych transakcji. Uczestnictwo w takich nierzetelnych transakcjach może zniszczyć reputację, spowodować straty finansowe i wpływać negatywnie na cały ekosystem biznesowy. Autorzy prezentują sytuacje i przykłady, które obrazują różnorodność i skalę tego problemu. Przedstawiają także praktyczne rozwiązania dotyczące przeciwdziałania transakcjom charakteryzującym się brakiem rzetelności.
W publikacji szczegółowo opisano m.in.:
● uprawnienia służb skarbowych w zakresie wykrywania nierzetelnych transakcji,
● formy nadużyć generujących nierzetelne transakcje w zakresie podatku od towarów i usług,
● podejście służb skarbowych do uczestnictwa podatnika w transakcjach karuzelowych i właściwą reakcję podatnika w tym zakresie,
● odpowiedzialność kadry zarządzającej,
● zasady zabezpieczania przyszłych zobowiązań podatkowych w toku prowadzonych działań kontrolnych organów skarbowych.
To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla każdego przedsiębiorcy. Dostarczy również potrzebnych, aktualnych i uporządkowanych informacji osobom odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe w firmach - specjalistom z biur rachunkowych, księgowym i głównym księgowym. Zainteresuje też dyrektorów finansowych oraz pozostałych kierowników wyższego szczebla, którzy współtworzą zasady współpracy z kontrahentami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Od 1 stycznia 2022 r. zmieniły się zasady ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Sposób ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej przez te osoby zależy od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania. Ponadto na część płatników składek nałożony został obowiązek rocznego rozliczenia składki zdrowotnej.
Po raz pierwszy takiego rozliczenia należy dokonać za rok 2022 w miesięcznych dokumentach rozliczeniowych za kwiecień 2023 r. składanych w terminie do 22 maja 2023 r.
W poradniku w praktyczny sposób wyjaśniono, jak dokonać rozliczenia rocznego składki zdrowotnej za rok 2022. Wyjaśniono w nim m.in.:
● jak obliczyć podstawę wymiaru składki zdrowotnej - w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania,
● kto może ustalić składkę zdrowotną w uproszczony sposób,
● jak rozliczyć roczną podstawę wymiaru i składkę zdrowotną w przypadku zmiany formy opodatkowania w trakcie roku,
● jakie są zasady zwrotu nadpłaconej składki zdrowotnej.
Dzięki przykładom i praktycznym wskazówkom zawartym w poradniku sporządzenie po raz pierwszy rozliczenia składki zdrowotnej stanie się łatwiejsze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Z publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, skarbnicy, główni księgowi, pracownicy działów księgowo-finansowych oraz centrów usług wspólnych dowiedzą się, jak korzystać z KSeF oraz jakie działania należy podjąć, aby z sukcesem wdrożyć KSeF w swoich jednostkach.
Od 1 lipca 2024 r. rewolucja w fakturowaniu obejmie bowiem również jednostki sektora finansów publicznych. Obowiązkowo trzeba będzie nie tylko wystawiać, lecz także odbierać faktury ustrukturyzowane oraz ich korekty za pośrednictwem KSeF. Zakończy się okres przejściowy, w którym wystawianie faktur ustrukturyzowanych jest dobrowolne.
Krajowy System e-Faktur służy do elektronicznego fakturowania, przy czym postać tego dokumentu jest ściśle określona i ustandaryzowana. Głównym zadaniem systemu jest obrót tym nowym typem faktury określanej mianem faktury ustrukturyzowanej. Dostosowanie jednostki do wystawiania i odbioru faktur w KSeF to duże wyzwanie, ponieważ wymaga nie tylko zmodyfikowania systemów informatycznych do komunikacji z KSeF, lecz także wprowadzenia odpowiednich zmian w procedurach - w zakresie wystawiania, odbioru, obiegu faktur.
Dla wielu podmiotów - zwłaszcza samorządu terytorialnego - wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na potrzeby VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i nowe procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać. Już teraz zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu.
W publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" wyjaśniono zwłaszcza:
● co trzeba uwzględnić przy wdrażaniu KSeF - m.in. w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
● jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych,
● jak korzystać z KSeF,
● jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF
● którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Koszty na przełomie lat obrotowych często sprawiają problemy. Zazwyczaj koszty te dotyczą typowych dla tego okresu wydatków, takich jak rozliczenia mediów, wynagrodzeń, prenumerat itp. Niniejsze opracowanie omawia zasady ujmowania i rozliczania następujących kosztów;
- rozliczanie na przełomie roku faktur dotyczących wykonanych w grudniu usług gdy faktura jest wystawiona i wpływa do danej jednostki w styczniu bądź kolejnych miesiącach następnego roku
- rozliczenie na przełomie roku kosztów usług telekomunikacyjnych
- rozliczenie na przełomie roku kosztów usługi reklamowej zakupionej na okres 16 miesięcy
- rozliczenie na przełomie roku kosztów prenumeraty (gazet, czasopism itp.)
- rozliczenie na przełomie roku kosztów mediów
- rozliczenie na przełomie roku kosztów wynagrodzeń
- rozliczenie na przełomie roku otrzymanego bonusu od dostawcy

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja obejmuje wszystkie zmiany wprowadzone w rozporządzeniu Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
W związku z licznymi zmianami przepisów oraz wprowadzanymi reformami klasyfikacja budżetowa jest cały czas nowelizowana. Niektóre podziałki przestają obowiązywać, pojawiają się nowe, a przy niektórych zmieniają się objaśnienia. Jednostki sektora finansów publicznych powinny na bieżąco uwzględniać te zmiany w planowaniu, rachunkowości i sprawozdawczości.
W 2024 r. należy stosować wprowadzone i obowiązujące już w 2023 r. zmiany i nowości w poszczególnych załącznikach do rozporządzenia - nr 2, 3, 4, 7 i 8.
Najnowsze zmiany wynikają z rozporządzenia Ministra Finansów z 11 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1347).
W 2024 r. po raz pierwszy do planowania budżetu państwa ma zastosowanie nowy paragraf 160 "Planowane wpływy z niektórych podatków". Paragraf ten dotyczy wyłącznie planowanych wpływów z: podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego oraz podatku od wydobycia niektórych kopalin. Natomiast wykonanie dochodów należy klasyfikować w paragrafach właściwych dla poszczególnych podatków. Nowość ta nie dotyczy budżetów JST.
Niejasności dotyczące stosowania poszczególnych podziałek klasyfikacyjnych wynikają przede wszystkim z przyjętych niejednorodnych kryteriów konstrukcyjnych - zarówno w odniesieniu do działów, jak i - w większym stopniu - rozdziałów klasyfikacji budżetowej.
Aby ułatwić księgowym właściwe stosowanie podziałek klasyfikacji budżetowej na co dzień, przygotowaliśmy publikację, która zawiera:
● obowiązującą klasyfikację części budżetowych,
● aktualną, ujednoliconą klasyfikację dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych wraz z objaśnieniami,
● komentarz eksperta ze wskazówkami, jak w praktyce stosować nowe lub zmienione podziałki - co ujmować, a czego nie należy ujmować w danej podziałce,
● oznaczenie terminów - od kiedy obowiązuje lub do kiedy obowiązywała dana podziałka,
● najnowsze pisma i interpretacje w zakresie klasyfikacji budżetowej wydane przez Ministerstwo Finansów oraz przez organy kontrolne, tj. regionalne izby obrachunkowe - dla ułatwienia przyporządkowane do poszczególnych podziałek.
W publikacji jest także zestawienie tabelaryczne z 26 grupami paragrafów wydatków w jednostkach samorządu terytorialnego z uwzględnieniem wszystkich zmian.
Książka z pewnością będzie pomocna na co dzień pracownikom jednostek sektora finansów publicznych we właściwym stosowaniu podziałek klasyfikacji budżetowej oraz w prawidłowym planowaniu i wykonywaniu planów finansowych tych jednostek.
Ujednolicona wersja klasyfikacji budżetowej wraz z komentarzem eksperta i ponad 150 wyjaśnieniami Ministerstwa Finansów ułatwi księgowym właściwe stosowanie podziałek klasyfikacji budżetowej.
AUTOR:
Krystyna Gąsiorek - ekonomistka, od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z tematyki finansów publicznych, w tym sprawozdawczości i klasyfikacji budżetowej. Ma szeroką wiedzę i doświadczenie zdobyte w trakcie długoletniej praktyki zawodowej, m.in. jako główna księgowa w państwowej jednostce budżetowej oraz jako starszy specjalista w Wydziale Informacji, Analiz i Szkoleń w RIO. Autorka licznych publikacji książkowych i prasowych w tym zakresie.
ATUTY PUBLIKACJI:
Najbardziej aktualna pomoc w codziennym, właściwym stosowaniu podziałek klasyfikacji budżetowej. Uwzględnia wszystkie zmiany, w tym obowiązujące od 1 stycznia 2024 r. Jest to jedyna na rynku publikacja wydana w formule: podziałka klasyfikacji budżetowej - symbol i nazwa, objaśnienia urzędowe, komentarz eksperta, oznaczenie terminów - od kiedy obowiązuje lub do kiedy obowiązywała dana podziałka, a także pisma urzędowe.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Interpretacje podatkowe to sposób na uzyskanie ochrony przed niekorzystną dla podatnika zmianą stanowiska organów podatkowych. Podatnik, który uzyska interpretację podatkową, nie może ponieść z tego tytułu szkody. Nie zapłaci odsetek i nie zostanie pociągnięty do odpowiedzialności karnej skarbowej, a nawet w niektórych przypadkach nie zapłaci należnego podatku. W publikacji przedstawiamy obowiązujące zasady ochrony wynikające z interpretacji indywidualnych. Wskazujemy, komu ona przysługuje i w jakim zakresie. Opisujemy także, jakie są skutki zmiany stanowiska organów podatkowych pierwotnie wyrażonego w interpretacji wydanej dla podatnika

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Sposób rozliczenia VAT od nieruchomości zależy przede wszystkim od sposobu jej nabycia, a następnie użytkowania. Pierwszym krokiem powinno być zawsze ustalenie, czy taka czynność podlega w ogóle VAT. Następnie ustalamy stawkę VAT. Często przy sprzedaży ma zastosowanie zwolnienie z VAT, ale w niektórych przypadkach możemy z niego zrezygnować. W publikacji krok po kroku pomagamy jak ustalić:
- czy sprzedaż nieruchomości w ogóle podlega VAT,
- czy można zastosować zwolnienie z VAT, a jeśli tak to które,
- jaką stawkę VAT zastosować, gdy nie przysługuje prawo do odliczenia.
Poruszamy zasady opodatkowania zarówno nieruchomości firmowych jak i prywatnych, zabudowanych oraz niezabudowanych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Obrót węglem na cele opałowe zasadniczo jest zwolniony z akcyzy. Wymaga to jednak od sprzedawcy odpowiedniej dokumentacji. W 2023 r. wprowadzono kolejne zmiany w systemie dokumentowania obrotu wyrobami węglowymi. Od rozliczenia za styczeń 2023 r. stosujemy nowy wzór deklaracji AKC-WW/AKC-WWn, który będzie przeznaczony również do nabyć wewnątrzwspólnotowych, gdyż zrezygnowano ze stosowania AKC-UA(1) i AKC-UAKZ(1). Deklaracje dotyczące wyrobów węglowych można składać za okresy miesięczne bądź kwartalne. Wybór okresu rozliczeniowego zależy tylko od podatnika W publikacji w kompleksowy sposób omawiamy:
- Kto i na jakich zasadach może obracać węglem,
- W jakiej wysokości należy zapłacić akcyzę, jeśli nie korzysta się ze zwolnienia,
- W jaki sposób zadeklarować i zapłacić akcyzę węglową,
- Jakie są obowiązki dokumentacyjne PPW,
- Jak rozliczać ubytki węglowe,
- Jak rozliczać sprzedaż węgla po preferencyjnej cenie przez podmioty inne niż gminy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Jeśli w opisie mają być umieszczone grafiki to należy je przesłać w oddzielnych plikach, a w opisie produktu zamieścić nazwę konkretnego pliku.
W przypadku czynności długotrwałych, w wykonaniu których dochodzi do regularnej i powtarzalnej sprzedaży, obowiązek podatkowy jest często ustalany w sposób szczególny. Największy problem powstaje, gdy musimy stosować zasady ogólne, aby ustalić moment powstania obowiązku podatkowego dla usług rozliczanych za następujące po sobie okresy rozliczeniowe. W publikacji znajdziesz odpowiedź na pytanie:
- Kiedy powstanie obowiązek podatkowy dla dostaw mediów
- Kiedy powstanie obowiązek podatkowy dla usług najmu, leasingu, ochrony oraz stałej obsługi prawnej
i biurowej
- Kiedy można rozliczać usługi o charakterze ciągłym, dla których nie przewidziano specjalnego
terminu powstania obowiązku podatkowego
- W przypadku których usług ich ciągły charakter budzi wątpliwości
- Kiedy dostawy wykonywane na podstawie umów długoterminowych można rozliczać z końcem okresu rozliczeniowego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedsiębiorcy często wykupują samochody z leasingu operacyjnego i wprowadzają je do majątku prywatnego, a następnie sprzedają albo darowują. Publikacja przedstawia skutki wykupu i sprzedaży (darowizny) takiego samochodu w rozliczeniach podatkowych. Wskazuje też możliwe konsekwencje tej sprzedaży w odniesieniu do składek na ubezpieczenie zdrowotne. Autor przedstawia też dwa sposoby na optymalizację podatkową, która może pomóc korzystniej rozliczyć podatek

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Estoński CIT to forma opodatkowania CIT, która w założeniu miała być przyjazna podatnikom, elastyczna i łatwa do stosowania. Został stworzony jako rozwiązanie proinwestycyjne adresowane do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Niestety, zmiany przepisów zostały uchwalone w pośpiechu i w praktyce nie były ani czytelne, ani łatwe w zastosowaniu. Sprawiło to, że w krótkim czasie po wprowadzeniu zostały dwukrotnie znowelizowane, a ich stosowanie tym bardziej może wydawać się utrudnione.
Autor publikacji - doradca podatkowy - wyjaśnia, jak bezpiecznie podjąć decyzję o przejściu na CIT estoński. Wskazuje argumenty "za" i "przeciw" oraz doradza, jakie aspekty działalności rozważyć przed podjęciem decyzji w tym zakresie i jak zaplanować działalność na czteroletni okres stosowania ryczałtu od dochodów spółek.
Zakres tematyczny opracowania nie ogranicza się tylko do proinwestycyjnego estońskiego CIT. Autor przybliża w nim także zasady stosowania innych ulg podatkowych:
● tzw. niemieckiego funduszu inwestycyjnego, czyli ulgi skierowanej do podatników, którzy nie są zdecydowani na zastosowanie tak radykalnego rozwiązania jak estoński CIT,
● na działalność badawczo-rozwojową i innowacyjną, czyli B+R, IP Box, na robotyzację, na innowacyjnych pracowników oraz na prototyp.
Dzięki temu publikacja jest właściwym wyborem nie tylko dla podatników CIT, lecz także podatników PIT. Dowiedzą się oni z niej, jak korzystać z ulg podatkowych o charakterze proinwestycyjnym i jakie zmiany wprowadzono w tym zakresie w ramach ostatnich nowelizacji ustaw o podatkach dochodowych.
Opracowanie zostało zilustrowane przykładami, które podatnicy mogą łatwo odnieść do swoich indywidualnych sytuacji podatkowych. Wyrażone w nim opinie są poparte interpretacjami i objaśnieniami podatkowymi MF.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praktyczny poradnik dla osób osiągających przychody z najmu - zarówno prywatnego, jak i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowo i przystępnie omówiono w nim zasady opodatkowania z uwzględnieniem zmian, z którymi zarówno wynajmujący, jak i najemcy mierzą się od 2023 r. Praktyczne przykłady pomogą podjąć trafną decyzję dotyczącą wyboru formy opodatkowania oraz kwalifikacji przychodów do odpowiedniego źródła.
Podatnik dowie się z poradnika, jakich formalności należy dopełnić przy zawieraniu umowy. Dzięki przystępnym wyjaśnieniom łatwiej rozstrzygnie, czy w jego przypadku lepszym rozwiązaniem będzie rozliczanie najmu jako prywatnego i obowiązkowe opodatkowanie go ryczałtem, czy rozliczenie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i skorzystanie z możliwości wyboru formy opodatkowania. Pozna też odpowiedzi na pytania - m.in. o to:
■ kiedy powstaje przychód z najmu i co jest tym przychodem,
■ jakie plusy ma najem okazjonalny,
■ jakie są stawki ryczałtu od najmu prywatnego,
■ czy przedsiębiorca może opodatkować najem według skali podatkowej,
■ jak rozlicza najem obcokrajowiec,
■ jak mogą rozliczać najem małżonkowie.
Wszystkie zagadnienia omówione są w jasny, praktyczny sposób, poparty licznymi przykładami oraz najnowszymi interpretacjami organów podatkowych. Pomocne również będą zamieszczone w poradniku wzory umów wraz z załącznikami, schematy oraz wzór wypełnionego formularza podatkowego. Całość została uzupełniona najistotniejszymi podstawami prawnymi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Estoński CIT to forma opodatkowania CIT, która w założeniu miała być przyjazna podatnikom, elastyczna i łatwa do stosowania. Został stworzony jako rozwiązanie proinwestycyjne adresowane do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Niestety, zmiany przepisów zostały uchwalone w pośpiechu i w praktyce nie były ani czytelne, ani łatwe w zastosowaniu. Sprawiło to, że w krótkim czasie po wprowadzeniu były kilkukrotnie znowelizowane, a ich stosowanie tym bardziej może wydawać się utrudnione.
Autor - doradca podatkowy - w publikacji "Ulgi podatkowe na innowacje i rozwój" wyjaśnia, jak bezpiecznie podjąć decyzję o przejściu na CIT estoński. Wskazuje argumenty "za" i "przeciw" oraz doradza, jakie aspekty działalności rozważyć przed podjęciem decyzji w tym zakresie i jak zaplanować działalność na czteroletni okres stosowania ryczałtu od dochodów spółek.
Zakres tematyczny opracowania nie ogranicza się tylko do proinwestycyjnego estońskiego CIT. Autor przybliża w nim także zasady stosowania innych ulg podatkowych:
● tzw. niemieckiego funduszu inwestycyjnego, czyli ulgi skierowanej do podatników, którzy nie są zdecydowani na zastosowanie tak radykalnego rozwiązania jak estoński CIT,
● na działalność badawczo-rozwojową i innowacyjną, czyli B+R, IP Box, na robotyzację, na innowacyjnych pracowników oraz na prototyp.
Dzięki temu publikacja jest właściwym wyborem nie tylko dla podatników CIT, lecz także podatników PIT. Dowiedzą się oni z niej, jak korzystać z ulg podatkowych o charakterze proinwestycyjnym i jakie zmiany wprowadzono w tym zakresie w ramach ostatnich nowelizacji ustaw o podatkach dochodowych.
Opracowanie zostało zilustrowane przykładami, które podatnicy mogą łatwo odnieść do swoich indywidualnych sytuacji podatkowych. Wyrażone w nim opinie są poparte najnowszymi interpretacjami indywidualnymi Dyrektora KIS, objaśnieniami podatkowymi MF oraz orzecznictwem sądów administracyjnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Perspektywa wykonywania pracy poza siedzibą pracodawcy czy miejscem prowadzenia przez niego działalności jest bardzo popularnym rozwiązaniem, obecnie często traktowanym w kategorii benefitu pracowniczego. Możliwość świadczenia pracy z zagranicy często zwiększa szanse polskiego pracodawcy na pozyskanie pracowników z doświadczeniem międzynarodowym i jednocześnie pozwala firmom na rozwój.
Porozumienie stron stosunku pracy odnośnie takiej możliwości wykonywania pracy stwarza jednak wiele obowiązków i niesie ze sobą pewne ryzyko związane z brakiem kontroli pracy wykonywanej przez pracownika na odległość.
Publikacja porusza tematykę pracy zdalnej z zagranicy. W przystępny sposób i rzeczowo ujęto w niej problematykę świadczenia pracy zdalnej spoza Polski w aspektach: prawa pracy, prawa ubezpieczeń i prawa podatkowego. Uwagę zwrócono w szczególności na obowiązki stron stosunku pracy, a także zagrożenia związane z tą formą zatrudnienia. Całość została wzbogacona przykładami i stanowiskami urzędowymi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka w praktyczny sposób pokazuje, jak zmiany wprowadzone od 1 stycznia 2021 r. wpłynęły na praktykę podmiotów biorących udział w procesie zamówień publicznych.
Autorka - praktyk z wieloletnim doświadczeniem - wyjaśnia na przykładach, jak sprawnie, szybko i co najmniej bezbłędnie przeprowadzić cały proces zamówienia: od sporządzenia analizy zapotrzebowania, przez przygotowanie prawidłowej dokumentacji przetargowej, ogłoszenie przetargu, jego rozstrzygnięcie, aż po postępowanie odwoławcze.
W książce Czytelnik znajdzie m.in.:
● przykład dokładnej analizy zapotrzebowania zamawiającego,
● sposób umieszczania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - krok po kroku,
● formę planu postępowania,
● wyjaśnienie, jak sporządzić regulamin przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych,
● wskazówki, jak prawidłowo określić datę rozpoczęcia i rozstrzygnięcia przetargu,
● przykład pełnej dokumentacji przetargowej,
● tryby, w jakich można prowadzić zamówienia publiczne,
● nowe wyższe limity, dla których stosuje się poszczególne tryby zamówień,
● wyjaśnienie, jak kształtuje się wielkość wadium,
● wzór i tryb odwołania od wyniku przetargu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej